5 Mac 2017

Shaklee Landmark Study: Bukti Kehebatan Shaklee

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


KENAPA SHAKLEE?



Mesti banyak persoalan yg bermain di fikiran anda mengenai Shaklee ni..kenapa Shaklee? apa yg best sangat supplement Shaklee ni? betul2 bagus ke Shaklee ni? ada bukti ke Shaklee ni bagus? apa beza Shaklee dgn produk "cepat" putih, kurus, tinggi yg ada kt pasaran?

Dimanakan terletaknya kehebatan Shaklee ni?Kehebatan Shaklee ni terletak pada Landmark Study nya. Apa Landmark Study? Landmark Study ni kajian secara mendalam yg dilakukan oleh Shaklee bersama dgn universiti2 di USA untuk mengenal pasti baik buruk pengambilan pelbagai supplement dalam tempoh masa yg panjang. 

Dan kalau anda nk tau, Shaklee  je yg buat study camni sebab Shaklee yakin & confident dgn keberhasilan produknya...hmmm.bukan same ke maksud yakin & confident.

Jom kite tengok kajian yg Shaklee pernah buat.


LANDMARK STUDY 1

Kajian ini dilakukan untuk mengkaji pros & cons pengambilan pelbagai supplement untuk jangka masa yg panjang.

Kajian ini telah dikendalikan oleh pihak ketiga iaitu National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) supaya hasil kajian ini tidak berat sebelah. NHANES telah melantik sekumpulan saintis yg diketuai oleh Dr. Gladys Block, seorang saintis terkemuka dari University of California, Berkeley untuk memastikan kajian tersebut berjalan lancar.

Kajian ini tertumpu kepada 3 golongan utama:
1. Golongan yg mengambil multiple supplement (278 org)
2. Golongan yg mengambil single supplement (176 org)
3. Golongan yg tidak mengambil apa2 supplement, hanya mengamalkan diet sihat. (602 org)

Dan hasil dari kajian tersebut telah menunjukkan bahawa pengambilan multiple supplement dalam tempoh masah yg panjang dapat mengurang risiko penyakit Diabetes, Masalah Jantung, Angin Ahmar, Darah Tinggi dan Masalah Paru2. Selain itu juga, pengambilan multiple supplement dalam tempoh masa yg panjang juga dapat memberikan nutrisi yg lebih optimum ke dalam darah manusia.

Nota:
Multiple supplement terdiri daripada vitamin seperti dibawah:

Untuk mengetahui dengan lebih terperinci mengenai kajian tersebut, boleh pergi link di bawah:

LANDMARK STUDY 2

Dengan terlaksananya Landmark Study 1, Shaklee telah membuktikan pengambilan produknya dalam jangka masa yg panjang berkesan utk hidup yg lebih sihat.

Namun Shaklee tidak mahu hanya berpuas hati dengan kajian tersebut, kali ini Shaklee telah bekerjasama dengan Dr. Elizabeth Blackburn, professor dlm biologi & fisiologi di University of California, San Fransisco yg juga merupakan seorang Pemenang Anugerah Nobel 2009 dlm bidang perubatan.

Landmark Study 2 ini berkaitan dengan telomere (DNA dan keberlasungan usia), mesti semua tertanya tanya apakah telomere ni?

Telomere ni adalah protective caps atau penutup perlindungan di hujung DNA kita yg berfungsi utk melindungi kromosom kita. Telomere ni lebih kurang macam plastik kt hujung tali kasut.

Perasan tak kalau plastik kt hujung tali kasut tu rosak atau pecah, kita susah nk masukkan dalam lubang tali kasut tu. Sama macam Telomere ni, bila usia kita meningkat Telomere ni semakin memendek dan menyebabkan Telomere ni tak dapat berfungsi dengan baik dlm melindungi DNA kita.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Telomere ni, sila klik link di bawah ni:


Jadi berbalik kepada Landmark Study 2 ni, dua (2) golongan utama telah di pilih sebagai subjek ujikaji:

1. Pengguna Shaklee yg telah mengambil Vitalizer, Vivix dan Cinch selama lebih kurang lima (5) tahun.
2. Golongan yg tidak mengambil apa2 supplement

Hasil dari kajian menunjukkan pengambilan supplement Shaklee utk tempoh masa yg panjang dapat mengurangkan 40% dari pemendekan Telomere bg golongan dewasa.

Info lanjut mengenai Kajian Telomere ni boleh diperolehi dr link2 dibawah:

Atau kalau nk yg versi Bahasa Melayu, Mommy biz saya pn ad tulis entri pasal kajian telomere ni, boleh tengok kt link berikut:

Jadi, hasil daripada kedua2 kajian ni telah membuktikan kehebatan produk Shaklee ni ke arah hidup yg lebih sihat. In Shaa Allah.

Kalau anda semua ingin mengetahui lebih lanjut mengenai produk2 Shaklee ni, atau teringin mendaftar sebagai ahli Shaklee utk menikmati penjimatan harga semasa membeli produk Shaklee ni, anda boleh hubungi saya di nombor yg tertera di atas.

BY: Abu Ukasyah



1 ulasan:

Unknown berkata...

Salam Alif & Atikah,

Blog entri menarik! :) Bahasa mudah difahami, lengkap, terperinci. Siapa tak tahu tentang Shaklee & Landmark Study, mudah nak faham bila baca posting ni.

Tahniah! ;)